APPLEHOUSE
صفحه مشاهده خبر :
عنوان خیر : بازگشت جابز به اپل و شروع دوران طلایی
4/6/2024 1:25:41 AM

اپل که با ضرردهی مواجه شده بود، شرکت جدید استیو جابز یعنی NeXT را در اوایل سال ۱۹۹۷ خریداری کرد. پس از برکناری مدیر عامل سابق در اواسط سال ۱۹۹۷، جابز به عنوان مدیرعامل موقت معرفی شد. او توانست این برند را بر روی تجارت کامپیوتر متمرکز کند و این شرکت را از ورشکستگی نجات دهد. در سال ۱۹۹۸ آی‌مک iMac معرفی شد. این محصول توسط جاناتان آیو طراحی شده بود و به دلیل طراحی قطره‌ای رنگارنگ و دوستانه‌اش محبوب بود. اپل همچنین نرم افزار ویرایش ویدئو و مسترینگ CD/DVD را معرفی کرد که نقش مکینتاش در تولید رسانه‌های دیجیتال را تقویت کرد.

سیستم عامل Mac OS X در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این سیستم عامل بر اساس محصولات NeXT ساخته شده بود. همچنین در سال ۲۰۰۱، آی‌پاد عرضه شد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و جایگاه این شرکت را به‌ عنوان یک پیشرو در  تولید لوازم الکترونیکی مصرفی تثبیت کرد.

آیفون در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و به یکی از اولین گوشی‌های هوشمند محبوب تبدیل شد. چند سال بعد اپ استور راه‌اندازی شد و به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه داد تا برنامه‌های خود را به کاربران بفروشند و بازاریابی اپلیکیشن‌های خود را در اختیار بگیرند. پس از آیفون، آیفون ۴ و آیپد در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و این شرکت همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌داد.

در اوایل سال ۲۰۱۱ استیو جابز به دلیل بیماری از سمت خود کناره‌گیری کرد. بعد از او، تیم کوک به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد. بالاخره استیو جابز در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ پس از مبارزه با بیماری سرطان، درگذشت. گروه ونگارد با بیش از ۷ درصد سهام این شرکت صاحب شرکت اپل در حال حاضر است.

شرکت اپل در سال‌های اخیر به عرضه محصولات جدید و خدمات گسترده خود ادامه داده است. این کمپانی به استفاده از CPU های طراحی شده داخلی خود، ابتدا در آیفون و اکنون در خط تولید کامپیوترهای مکینتاش روی آورده است. همچنین خدمات رسانه‌ای را از طریق Apple TV+ و Apple Music ارائه می‌دهد. در سال‎های اخیر این کمپانی تحقیق و آزمایش در زمینه هدست‌های واقعیت مجازی و خودروهای خودران را نیز آغاز کرده است.

#آیفون#اپل#apple#خرید_آیفون#خرید_آیفون_ساری#خرید_آیفون#خرید_اپل_ساری#اپل_استور#اپل_استور_ساری#فروشگاه_آیفون#apple_store

فروشگاه خانه اپل :


تلفن پشتیبانی | هر روز هفته، 18 ساعته
آدرس :

ساری - پانزده خرداد جنب مسجد سالخورده

کد پستی : 4819159595
با ما همراه باشید !