APPLEHOUSE
صفحه مشاهده خبر :
عنوان خیر : شرکت اپل چیست؟
4/6/2024 1:15:27 AM

شرکت اَپِل (به انگلیسی: .Apple Inc) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.

این شرکت در دهه‌ٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل ۱، اپل ۲، اپل ۳ و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود. خطوط تولید هسته‌ای اپل، شامل آی فون، دستگاه پخش موسیقی آی پاد، کامپیوترهای مکینتاش و مک بوک‌های اپ است. کمپانی اپل در یکم آوریل ۱۹۷۶ با دوستی استیو وازنیک ۲۶ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۲۱ ساله راه اندازی شد.

شرکت apple یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های جهان به شمار می‌آید. نام این شرکت با نام موسس آن استیو جابز گره خورده است. در سال 2021 ارزش شرکت اپل بیش از 2 تریلیون دلار برآور گردید. بسیاری از مردم اپل را با برخی از محصولات سخت افزاری‌اش مثل مکینتاش، آی فون، آی‌پاد و آی‌پد ‌می‌شناسند.

اما این شرکت محصولات مهمی در صنعت نرم افزار تولید کرده است. سیستم عامل Mac OS X، مرورگر رسانه‌ای iTunes و مجموعه نرم‌افزاری iLife برخی از این محصولات نرم‌افزاری هستند. سیستم عامل iOS  برای فناوری‌های همراه را می‌توان از مهم‌ترین محصولات نرم‌افزاری شرکت اپل دانست. این شرکت در سال مالی 2022 با بیش از 387.53 میلیارد دلار، ششمین شرکت پردرآمد جهان معرفی شد. بر اساس آمارهای سال 2022، حدود 52% از درآمد شرکت apple حاصل فروش گوشی‌های آیفون است. با این حال، در سال‌های اخیر اپل روی ارائه خدمات به ویژه خدمات ابری تمرکز بیشتری داشته است.

جالب است بدانید به شکل کلی، 40% از درآمد شرکت اپل حاصل فروش محصولات و خدمات آن در آمریکا و مابقی آن حاصل فروش محصولات و خدمات در سایر کشور‌های دنیا است. در حال حاضر، اپل دومین شرکت‌ پردرآمد جهان در صنعت تکنولوژی است. پیش از آن شرکت آمازون رتبه اول پردرآمدترین شرکت فعال در زمینه تکنولوژی را از آن خود کرده است. بر اساس آمارهای سال 2022، شرکت اپل درحال حاضر بیش از 164 هزار نفر پرسنل دارد.

 

#آیفون#اپل#apple#خرید_آیفون#خرید_آیفون_ساری#خرید_آیفون#خرید_اپل_ساری#اپل_استور#اپل_استور_ساری#فروشگاه_آیفون#apple_store

فروشگاه خانه اپل :


تلفن پشتیبانی | هر روز هفته، 18 ساعته
آدرس :

ساری - پانزده خرداد جنب مسجد سالخورده

کد پستی : 4819159595
با ما همراه باشید !